wtorek, 15 maja 2012

Fascynacje fotografią cyfrową


 Od początku roku zająłem się intensywnie fotografowaniem ze względów zawodowych. Jednak początek moich zainteresowań fotografią tkwi całkiem gdzie indziej. O czym opowiem innym razem. Ty odkryłem całkiem ciekawą funkcje w aparacie fotograficznym wbudowanym w mój telefon Samsung. Jest to funkcja umożliwiająca robienie zdjęć panoramicznych składających się z wielu ujęć, które automatycznie łączą się w jedno panoramiczne zdjęcie. Fotografia panoramiczna ma wielu zagorzałych miłośników. Nic w tym dziwnego: obrazy o bardzo dużym kącie widzenia są bardzo dynamiczne i naturalne w odbiorze. Są też często jedynym sposobem na uchwycenie piękna wielu miejsc w ich naturalnej pełni. To bowiem, co jest ograniczone przez klasyczne kadry nijak się ma bowiem do tego, co możemy zobaczyć na własne oczy, których nie ograniczają krawędzie fotografii.
Wrażenie moje jest takie jakby to było wykonane jedno krotnie jednak jak się dobrze przyjrzymy to widać delikatne różnice w oświetleniu. Dostrzegą tą różnicę nie tylko znawcy.
Mi się podobają szczególnie fotki dworców, na których widać perony z dwóch stron. Efekt jest zbliżony to tego jak filmuje ulice firma Google w usłudze Street Vew.











Dworzec kolejowy w Katowicach.

Dworzec kolejowy w Katowicach







Front dworca kolejowego w Szczecinku woj Zachodniopomorskie

Dworzec PKS w Miastku woj. Pomorskie


Centrum Miastka, okolice Poczty Polskiej

Kościół Katolicki oraz pobliskie rondo, droga w kierunku na Słupsk lub Bytów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz